HTML

V63-019 blogja... Találó cím, ugye? :)

Hogy miről szól? Jó kérdés... Majd eldöntöm. :-)

Friss topikok

  • kiraly1990: Nagyon tetszett...:) Hangulatos volt még végigolvasni is. Nagyon jó..:) Én sokat utazok Debrecen-N... (2008.12.10. 19:52) 24 óra
  • Jani84: Ezek is nagyon klassz képek, de az a Simmering inkább Praterstern lehet, mert a Simmering középper... (2008.09.13. 23:13) Egykori császárvárosunk, Bécs (és az ÖBB :) )
  • Jani84: Hali Ádám!! Tényleg szépek ezek a képek, a Semmering főleg!! :) Ha van időd és kedved, nézz át a j... (2008.09.13. 22:56) ÖBB Sommerticket... 3 napon át... :)
  • V63-019: Köszönöm a pontosítást! :) (2008.05.19. 16:33) Jútúb...
  • HUnter27: Wien Westbahnhof 09:40 8 OEC 162 ÖBB EuroCity Transalpin Richtung: Basel SBB (2008.05.19. 16:02) Bemutatkozom... :P

Sztrájk előtt...

2008.12.14. 23:26 V63-019

Hali! (Igen, az a kis csoport ott...)

Egy napos, rövidke, 500 Km-es túra... Debrecen - Budapest - Debrecen. Unalmasnak hangzik, de még így is történtek érdekes dolgok... :)

December 13. 9:30 - Debrecen, Nagyállomás

Ismét vonatra szálltam, ezúttal a célállomás székesfővárosunk, Budapest. Vizsgázni mentem. :) Eleve úgy indultam el, hogy simán megtörténhet, hogy a sztrájk miatt nem valószínű, hogy aznap még hazaérek... Megváltottam a 33%-os mérséklésű menetjegyemet, valamint a Hortobágy IC-re a helyjegyemet, majd a szemközti Relay boltban vettem 2 BKV és 1 debreceni buszjegyet. Irány a peron.

9. átmenő vágányon állt egy teher, élén egy V43, meg sok-sok konténer. 7. vágányon egy 2+1-es posta inga állt. Bereg IC pontosan érkezett Nyugati felől, V43 2254 vontatásával. Képet ne várj, nem csináltam... :) Lassan elkezdik bemondani a Hortobágy IC-t. 22-es kocsi, a vonat elején, 35-ös ülőhely. Természetesen ablak mellett... :) Friss főműhelyes 20-67-es Bp kocsi. A kocsiban kihasználtsága kb. 50-60%. Még Debrecen fűtőháza előtt láttam egy érdekességet, a Train Hungary Kft. 2 bérelt román magánvasúti 40-es sorozatú gépe, egy GFR-es és egy Rolling Stock-os "Csaurusz" állt összekapcsolva... Elhagyjuk Debrecent, haladunk 100-120 Km/h-ás sebességgel... Ebes állomáson áthaladunk. Itt vettem észre, hogy a kitérőkön való áthaladáskor mennyire ugrál a vonat. Pontosabban nem fel- és leugrál, hanem jobbra-balra, mintha egy földúton mennénk egy busszal... Sokan hiszik azt, főleg Nyugat-Dunántúliak, hogy jó állapotban van a 100-as, ne újítassák fel. Pedig ez nagyon nem így van... Noha a nyíltvonalak még rendben vannak, az állomások vágányainak állapota nagyon is hagy némi kívánnivalót maga után... 40-es tempóban döcögünk be Hajdúszoboszlóra. Természetesen nem kitérzőünk, az előbb ecseteltem az okot. Szoboszlón kb. 25-30 utas száll fel, leszálló utas nem volt.Álltunk egy percet, megyünk tovább. Érkezik Kaba. Itt a vágányok még úgyahogy rendben vannak, a cukorgyári rendezőnél is van egy 100-as, vagy egy 80-as lassújel. Érkezünk Püspökladányba, 2 felszálló, leszálló utas nincs, nem késünk. Szolnokig nincs megállás, csak lassítás lassújelek miatt, természetesen... Tanulgatás közben rádiót szerettem volna hallgatni, mert igencsak zavart a 3 üléssorral előrébb levő 3 arab ember hangos beszélgetése, de teljesen ledöbbentem, mikor a mobil rádiókeresője jobbnál-jobb minőségben adta meg a román adókat, Sláger, Danubius, Rádió 1, és egyebeket nem lehetett... Na mindegy, akadt egy pár szám, hallgassuk azokat... Telik gyorsan az idő, Szolnokra érkezünk, ahol meglepett, hogy sok utas száll fel, elvégre Szolnok - Budapest között ott a sok személy... Na mindegy, 30 utas szállt fel itt is. Cegléd állomás következik. Hamar itt vagyunk, egy 5 percet várnunk kell, hogy megérkezzen Pest felől a Szegedre tartó "IC", de hogy minek vártuk... Elvégre aki a mi vonatunkkal jött, és Szegedre ment, az le tudott szépen szállni, de minek kell megvárni egy Pestről jövő IC-t, ha éppen mi is Pestre megyünk? Mindegy, hülyeség lenne ezen fennakadni, mindenesetre elgondolkodtató. Ja, elfelejtettem szólni, de képet ne nagyon várjatok tőlem, mert ámbár vittem fényképezőt, nem tudtam használni, csak a Keletiben. :D 120-as tempóval haladunk Pest felé, lassítás csak Pilisen van, ahol az állomást építik át, 40-nel áthaladtunk. Semmi érdemleges nem történt, Ferihegyen, a sztrájk ellenére volt egy-két leszálló utas. Go tovább Kőbánya-Kispest, pár leszálló. Szomszédos vágányon a kelebiai személy állt, V43 1006 + Bo + By... Készülődök a leszállásra, közben láttam, hogy a Kőbánya-tehernél elbontják a hálókocsikból álló hajléktalanszállót... Barbármunka... Megérkezünk Zuglóba, 12:36-kor leszállok. BKV-jegy előkészítése, irány a 7EEE buszmegállója. Jön is egy rozzant, szétvert, összetagalt, széteső félben levő Ikarus 280. Igen, Budapesten vagyunk... :D Jegykezelő természetesen nem működött, így megspóroltam egy jegyet. :D Útközben egy Volvo megadta magát, és ha belegondolok, hogy jövő nyártól ilyenek fognak Debrecenben is járni... Hajajj... Keletinél leszállás, egyből megrohamoznak a hajléktalan/cigányok, hogy adjak már egy kis pénzt... Napersze... 8. kerület szívében vagyok, miért is lepődnék meg... Megkerestem a BGOK-t, tanulgattam, vizsgáztam, ennyi... Más utazás itt már nem nagyon történt, jöjjön tehát a hazaút....


2008. december 13. 17:30 - Budapest, BGOK

Kiléptem a BGOK-ról, levizsgáztam, go home! :)

Úgy terveztem, hogy ha nem érem el a 18:15-ös Tisza nemzetközi gyorsvonatot, akkor a 19:35-kor Zuglóból induló Cívis IC-vel megyek. De bőven elértem a Tiszát, még körbe is tudtam nézni bent.

Loki-sál a nyakban, mondanom sem, kell a BGOK-tól a Keletiig tartó 10 perces gyaloglás alatt minden 2. ember megbámult... "Mivan?? Nem láttál még Loki-drukkert??" :D Keleti előtt még lezajlódott a szoksásos kéregetések sorozata, nagy nehezen sikerült bevergődnöm...

Felszerelték az új kijelzőt. Szép, csak az a gond, hogy olvashatatlan. A betűk egymásba folynak, a Tiszát nagy nehezen találtam csak meg rajta. Sokkal jobb volt a régi... Bár az lassú volt... Hiányozni fog a folyamatos lappörgetése... :) Tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik-tik... :) Megnéztem az induló Ister EurNight-ot, amiről egy mobilos videó is készült.

 

 

Videózás után lementem a föld alá, mert még nem rendelkeztem menetjeggyel. Peronokon nyugodtan lehetett járkálni, ellenőrök nem voltak, ők már biztos sztrájkba is léptek... 10valahány pénztárból csak 3 van nyitva természetesen, mindegyik előtt minimum 20-25 ember. Hátjóvan, álljunk be az egyikbe. Már előre készültem, hogy fognak-e hajléktalanok/cigányok kéregetni tőlem, de hiába akartam, csak nem akart jönni. :P Keletiben egy párszor már összefutottam vele, egyszer egy Győrből való hazajövetelkor, máskor meg az ausztriai kiruccanás reggelén. Mindkét esetben Vácig szeretett volna utazni, és kért volna, sőt el is várta tőlem, hogy adjak pénzt... Hihetetlenül tudott erősködni, de végül egy "Tűnj már el innen!" felkiáltással el lett küldve melegebb éghajlatra. Természetesen, még neki állt feljebb... Naszóval vártam az egyént, hátha megint összefutok, esetleg felismert volna-e engem... De nem jött. Mindegy. Időközben az tűnt fel, hogy feltűnően gyorsan megy a sor. Kb. 5 perc alatt el is ment a 25 ember. Kiderült, holnapra, vagy egy későbbi időpontban akartak volna utazni, de ugye éjféltől sztrájk... 33%-os jegy megváltása, vissza a peronokhoz. Gyors volt, kb. 1 perc. Vissza a peronokhoz. Tisza betolva, kocsiösszeállítás: Ao, By, Bo, By, majd orosz/ukrán stokk. Előre mentem, és lefotóztam az utolsó V63-as fordában közlekedő Tiszát.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ekkor esett le: ma még nem ettem... :D LOL... Felpattantam a Bo-ra, befoglaltam egy üres fülkét, aztán... KAJAAAA!!!! :D

Időközben a Wiener Walzer EN elment a 7. vágányról. Kivételesen a svájci szakasz most nem volt tele. Bécstől biztos megtelik...

18:15 -> pontos menesztés. Kihaladunk a Keletiből, közben látok egy kisorozott osztrák Bpmz kocsit. Valamint a Keleti fűtőháza előtt dekkolt az ÖBB 1116 003 pályaszámú "francia" Taurusa. 30 percet késett az Isis-Ikva InterCity Szombathely/Sopron - Győr felől, aki keletre akart volna jönni, a Tiszát már nem érhette el. Rákosig még az ablakban lógtam, közben megtörtént a jegyvizsgálat, aztán villany lelövése, és a sötét fülkéből nézegettem kifelé. A vonat kihasználtsága olyan 40-50%-os volt. Nagykátai hosszú 60-as lassújelnél szokás szerint már az őrület szélén voltam. Főleg amikor semmi esemény nem történik. Zenét hallgattam, legalább ment az idő. Jön egy ív, érkezünk Újszászra. Hivatalosan ennek a vonatnak nem kellene itt megállnia, de mindig van egy-két leszálló vasutas... Újszásztól Szolnokig Vmax=120 Km!h, végre egy kis száguldás. Szolnokra gyökkettővel gurulunk be. Ablakban lógok, sok utas a peronon. Azt hittem, itt lesz vége a a jó kis csendnek a fülkében, de az utasok 75%-a a mögöttünk jövő, Békéscsabán át Aradra közlekedő gyorsvonatot várták.

Na itt történtek olyan dolgok, amik... Jhajj... nem gondoltam volna... :)

Amint megállt a szerelvény, rá 1 perccel, a mi kocsink alól (!!!) kimászik egy srác, majd hozzám szegez egy kérdést: "Ez a vonat megy Békéscsabára?" Döbbenve kinyögtem egy nemet... :D

Még nincs vége. Menesztik a vonatunkat, körülbelül olyan 5 Km/h-ás sebességgel már gurulunk, amikor az előttünk levő By kocsi ajtaja nyílt, majd esik ki 2 nagy pakkal egy idős néni. Ledöbbenés 2...Szerencsére a néninek semmi komoly baja nem lett, felállt, leporolta magát, fogta a 2 pakkot, és továbbment... :)

Innetől tulajdonképpen egészen Debrecenig semmi más nem történt, totális pangás... Már vártam, hogy otthon lehessek...

 


2008. december 13. 21:00, Debrecen

21:05, pontosan megérkeztünk Debrecenbe... Nagyállomástól Csokonai Színházig történő gyaloglás, majd 28-as buszra való felpattanás. Mivel a "Tiki" (Értsd: 19, azaz TIzenKIlenc... hahaha :D) az orrom elől ment el...FJP-733, MANcika SG263 powa...

Hazaértem -> fürdőszoba -> szobám -> ááágy. :)

Köszönöm, hogy elolvastad! ;)

Hamarosan új bejegyzéssel jelentkezek! ;)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://v63-019.blog.hu/api/trackback/id/tr84823367

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása