HTML

V63-019 blogja... Találó cím, ugye? :)

Hogy miről szól? Jó kérdés... Majd eldöntöm. :-)

Friss topikok

  • kiraly1990: Nagyon tetszett...:) Hangulatos volt még végigolvasni is. Nagyon jó..:) Én sokat utazok Debrecen-N... (2008.12.10. 19:52) 24 óra
  • Jani84: Ezek is nagyon klassz képek, de az a Simmering inkább Praterstern lehet, mert a Simmering középper... (2008.09.13. 23:13) Egykori császárvárosunk, Bécs (és az ÖBB :) )
  • Jani84: Hali Ádám!! Tényleg szépek ezek a képek, a Semmering főleg!! :) Ha van időd és kedved, nézz át a j... (2008.09.13. 22:56) ÖBB Sommerticket... 3 napon át... :)
  • V63-019: Köszönöm a pontosítást! :) (2008.05.19. 16:33) Jútúb...
  • HUnter27: Wien Westbahnhof 09:40 8 OEC 162 ÖBB EuroCity Transalpin Richtung: Basel SBB (2008.05.19. 16:02) Bemutatkozom... :P

24 óra

2008.08.31. 17:47 V63-019

Üdv!

Életem talán leghosszabb 24 óráját éltem meg a hétvégén. Debrecen - Győr - Debrecen. 1 nap alatt az út bőven teljesíthető. De mi van akkor, ha az embernek Győrbe délelőtt 10 órára kell érnie? Debrecenből nagyon hajnali indulással sem tudnék 11-nél hamarabb odaérni... Így hát marad az éjszakázás a szolnoki pályaudvaron...

 

2008. augusztus 29. 21:00 - Debrecen

 

Pontosan ebben az időpontban vettem meg az 50 %-os 2. osztályú menetjegyemet Győrig. A pénztáros hölgy megkérdezte: "Holnapra?" Mondom nem, mára. Reakció: Tágra nyílt szemek, majd a jegy kiadása.

Elindultam a 4. vágány felé, ahová a vonatom érkezni fog. Az állomás és környékének látogatása nem célszerű ez időben, mivel tele van a környék hajléktalanokkal, cigányokkal... 1 a biztos, olyan helyen, ahol sok vasutas mozog, biztonságban vagy. Ez a gondolat lebegett előttem egész úton. Időközben 10 perc késéssel befutott Budapest-Keleti pályaudvarról a Tisza nemzetközi gyorsvonat, 7 kilépő ukrán és orosz hálókocsival, valamint 5 magyar kocsival. Feltűnik egy dolog: hiányzik a vonatból a 2 halberstadti kocsi. Nos, a 2. sz. módosítással megszűnt az "IC-kocsik" továbbítása a Tiszán. Végre!

21:26-kor feltűnik 3 fény Nyíregy felől, jön a vonatom. V43 1094 4 db 29-05-ös Bp személykocsival valamint 4 db B személykocsival. Összesen 504 ülőhely jutott 1 utasra (igen, az az 1 utas én vagyok) és 2 jegyvizsgálóra. Tud a MÁV néha nagylelkű is lenni. :) 1 ülőhelyet kértem, kaptam 504-et... Nem mindenkivel történik azért ilyen minden nap. :) Ebes - Szoboszló között a helytelenben mentünk, szemből jött a a Cívis IC, ami kb. 10 percet késhetett, mert elvileg Ebesen kellett volna találkoznunk. Érkezünk Szoboszlóra. A 40-nel guruló vonat előtt átrohant egy fekete macska! Halálkomoly. :) A szemei fénye vissza is verődtek... Durva volt. :)

Karcagnál felszállt egy másnapos, pontosabban aznapos, hullafáradt srác. Nem lepett volna meg, ha még lett volna benne valami... Odaült mellém, megkérdezte, meghívnám-e egy kávéra. Mondom nem. Megköszönte, átült a szomszédos páholyba, és bealudt. Ennyit az üres kocsiról... :P Fegyvernek-Örményesen újabb 2 fő csatlakozott, ezúttal 2 hungarista személyében, akiket éppen a vonatra szállás előtt húzott fel egy pár cigány... Szolnokig üvöltött a zene, éltették Hitlert, a Heszbollah-t, szidták a zsidókat... A hangulatuk megvolt. Szajol (nem, pisilek) állomáson a vonatot megfogták, vágányzár miatt. Felszedték a Szolnok felőli részen az egyik vágányt, így 1 vágányon bonyolódik a forgalom Szolnok-Szajol között. Szemből jött békéscsabai személy, valamint egy Nyíregyig közlekedő gyors. 20 perces késéssel a nyakunkban indultunk el. Szolnokra 1 percet sikerült lefaragni, 23:30-ra megérkeztünk. Nézegettem egy kicsit a vonógépet, közben befutott egy tehervonat Pest felől. Rádión keresztül közölték, hogy a teherről lejáró mozdonnyal kell cserélnie.

És hát akkor kezdődjön a cirka 4:30 perces várakozás... Letelepedtem a forgalmi iroda bejáratánál. Vasutasok folyamatosan járkáltak, mindegyik meg is bámult, mit csinálhatok én ott. :) Ahhoz képest, hogy éjszaka volt, rendesen ment az élet. Érkeztek az ingaszerelvények Keleti/Nyugati felől, Papagáj lejárt, bement a fűtőházba, takarítóbrigád megrohamozta a szerelvényt, 30 perc alatt egy 10 fős társaság végzett is a vonattal. Visszajött egy másik Papagáj, rájárt a szerelvényre, fékpróba, majd lezárt. Várták a hajnali indulást. 0:47-kor érkezett meg Bécs - Budapest felől a Dacia. 4 román fülkés kocsi, 1 román étkező, 2 román háló, 2 osztrák háló. Előttem állt meg az egyik osztrák fekvőhelyes kocsi, szürke-piros színekben. Jó volt ilyen kocsit megint látni, osztrák kiruccanásom óta. :)

 

 

 

 

 

 

 

Lilásnak látjátok a fenti képet? Jól látjátok... Alkalomadtán előszeretettel megy át újpesti színekbe a fényképezőm... Cserélni kellene már, tudom...

Benéztem a váróterembe. Eltöltöttem bent összesen 10 másodpercet, mert kiszemelt egy 15 fős cigánybanda. Vissza a forgalmihoz, ott biztonságban voltam. 1 órával később visszamentem, még mindig ott voltak. Utána hagytam az egészet, inkább ültem egy beton-virágágyáson, mint bent egy padon... Játszottam a telefonnal, zenét hallgattam, rádiókat fogtam be, figyeltem az állomási mozgásokat... Őszintén szólva, hamar eltelt az idő. 3 órakor ismét benéztem a váróterembe, a cigánybanda eltűnt, már jöttek az utasok. Megnézem a nagy kijelzőt, a Daciat a 11. vágányra írja. Van még 57 percem... Végre! :)

Átmentem a 11. vágányhoz, letelepedtem az egyik padra. Mögöttem egy lezárt inga-szerelvény, előttem is egy... Úgy gondoltam, késni fog a Dacia, de csak nem akarták kiírni... Kijelzőt lefotóztam, próbáljatok rajta eligazodni...

 

 

 

 

 

3:55-kor Rábai elkezdte bemondani a bemondást... Hinnye... Mégsem késik! :) V43 2200 előfogatolásával befut a szerelvény. Egyből felugrom az egyik román fülkés kocsiba. Egy gyors jellemzés: kemény ülés, tágas utastér. Világítás félhomályban, alváshoz tökéletes. Éjszakai vonatba korrekt. :) Újszászig 120-as tempó, és ívhúzások... Újszásztól az M0-ásig (közel 80 Km) kínszenvedés... De legalább átaludtam. :)Rákosnál rádiót kapcsolok, hallgatom a Sláger rádiót. Keletibe pontosan megérkeztünk, 5.31-kor. A vonatról leszállok, mert a Dacia első 4 román kocsija csak Keletiig közlekedik. Majd egy másik vonattal fog visszamenni. Talán a Traianus IC?

 

2008. augusztus 30. 5:40 - Budapest-Keleti pu.

No, szóval akkor leszálltam a Daciaról a Keletiben. A 8. vágányra érkeztünk meg. Közben a 6. vágányról egy szlovák Gorillával elindult Hamburgba az EC 174, ami német kocsikból állt. Kép sajna nem készült, mire odaértem, már elmenesztették. Indulás után 5 másodperccel viszont a szlovák Gorilla áramszedője akkora ívet húzott, hogy az már szinte lángolt. Nagyon durva jelenség volt, sajnálom, hogy erről nem készítettem képet. Közben a Daciara ráakasztottak 2 osztrák hálót, ami Belgrádból érkezett, valamint 2 osztrák 2. osztályú kocsit, egy osztrák étkezőt és egy osztrák "1.0-ás" 1. osztályú kocsit. A 2 osztrák háló, mint említettem, Belgrádból érkezett, a Beograd nemzetközi gyorsvonattal. A Beogradnak 5:03-kor kell Budapestre megérkeznie, de a szerb állapotok miatt gyakoriak a 2-3 órás késések. Most nem késett. :) A Beograd-gyorsvonattal szokott érkezni általában egy bolgár hálókocsi is Szófiából, ám az mára nem jutott. Befoglaltam magamnak egy fülkét az egyik osztrák fülkés kocsiban. Pár perccel később csatlakozott egy arab srác is, Bécsbe ment. Kis idő múlva pedig egy szexi magyar csajszi jött, aki a kutyájával utazott. :) Ő amúgy Bécstől továbbutazott Zürichig. :) A kutyus megkedvelt, mert "ismerkedés" (értsd: szagolgatás) után a lábaimon elaludt. :) 5:55-kor pontos menesztés. Győrig csak Kelenföldön áll meg a vonat, holott gyorsvonat, nem IC/EC. :) De ez így volt a legjobb. :) Kelenföld után jött a kaller, jegyeket lekezelte, aztán mindannyian bealudtunk. Valahol Ács környékén ébredtem fel. Kutyus lemászott a lábamról, én meg zenehallgatásba kezdtem. Győrszentivánon való áthaladás után elbúcsúztam útitársaimtól, aztán az ajtóban ismét néztem Győrt. :) Audi gyár megvan... Credo-gyár megvan... Kisalföld Volán-telephely megvan... Tábla megvan... (;)) Majd végül befutunk a 2. vágányra. Kevés leszálló, sok felszálló... Szívesen mentem volna velük... :(

Győr... Nem változott semmi... Bent állt az 1. vágányon egy Talent... Semmi változás... Csak annyi, hogy retkesebb lett... És a kijelző? Hanyagoljuk...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megvettem a jegyet, majd elindultam az Egyetem felé... Útközben láttam ezt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha jól sejtem, akkor ez az Ikarus a Borsod Volán tulajdonában áll. Amúgy a busz Győr és a Fertő-tó között szállította a kirándulni vágyókat. Amúgy Győrben azt vettem észre, hogy ott az emberek túlságosan is ráérnek, mint itthon... Emberek hétvégén ott mindig sétálnak, tele vannak a sörözők és kávézók, bezzeg itthon egy vasárnap este full üres a Kossuth tér...

Szóval akkor irány az Egyetem, útközben telefon egyenlegfeltöltés egy automatánál, reggelizés az egyetem parkjában, majd beiratkozás levelezőre. :) 11-kor sikerült onnan szabadulnom, irány vissza az állomás. Még egy utolsó búcsú az egyetemtől, ha minden jól alakul, akkor legközelebb csak a diplomaosztóra fogok ide visszajönni. :D Szóval állomás. Gondolkodtam, hogy amíg itt voltam Győrben az egyetemen, egyszer sem utaztam Győr és Budapest között személyvonattal. Pontosabban már utaztam Pest - Győr között egy Talent-motorvonattal, de a FLIRT-motorvonatot hosszútávon nem sikerült még kipróbálnom. Úgyhogy nem megyünk el a 12:31-es gyorssal, maradunk. :) Nem bántam meg. :) Bemondták, hogy a 2. vágányon vonat halad át. Elgyaloglok a 2-3. vágány Pest felőli peronvéghez, és felkészülök. Látom jön egy tehervonat... Giganttal... Friss főműhelyes... Akkor talán a 152... De ez 0-val kezdődik... És szűken van a pályaszám... És ki van húzva fehérrel! Basszus... V63 019... :D Gyíííí bázzee... Itt találkozni vele is? :D Komoly... :) Kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ez én kis kedvenc nyíregyházi/debreceni gépem elment Hegyeshalomba...

Már ezért megérte maradni. :) De még nincs vége. A 4-es Taurussal befutott Pest felől a Csárdás EC, ami Wien Westbahnhof/Bécs Nyugati pályaudvarig közlekedik. Szívesen elmentem volna ezzel is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

De nem ez az érdekes. Hanem ami utána jött... Szalóczy megszólal: "Jadran nemzetközi gyorsvonat érkezik Split - Zagreb - Nagykanizsa felől..." Megint basszus! :) Ezt a vonatot is most fogom látni először. :) A szlovák és cseh vasutasok által használt nyaralóvonat a 2319-es remot Csörgővel meg is érkezett. Akadt egy pár leszálló utas, de voltak felszállók is. A vonat amúgy Rajkán lép ki az országból.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A szerelvény érdekessége, hogy továbbít egy horvát autószállító kocsit is. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az állomás kiürült, beindult a pangás... Az állomáson 3 vonat állt bent, egy Wien Südbahnhof/Bécs Déli pályaudvarig közlekedő EUREGIO nemzetközi személyvonat, az én vonatom, ami Budapest-Kelenföldig fog elszállítani, valamint egy celldömölki ingaszerelvény remot Csörgővel...

Meleg volt, fotótéma nem akadt, hát szálljunk fel a vonatunkra. A vonat 12:31-kor fog indulni, a szerelvény 2 db FLIRT-motorvonat, a 7-es és a 25-ös. Egy kép, hogy tisztában legyetek, miről beszélek. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Felszálltam rá, megettem az utolsó szecsómat is, csináltam a belsőről egy képet, majd rádiót hallgattam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tetszik? :) Igen, Nyugat-Magyarország ezt kapja... És mi? Bx B hátán... Nesze nektek...

Hamar elrepült az idő, 12:33-kor menesztettek el. Már van tehát 2 perc késésünk. Vonatunk menetrendszerint Győr-Gyárváros, Győrszentiván, Nagyszentjános, Ács, Komárom, Szőny, Almásfüzitő felső, Almásfüzitő, Tata, Tóvároskert, Vértesszőlős, Tatabánya, Alsógalla, Szárliget, Szár, Bicske, Bicske alsó, Herceghalom, Biatorbágy, Törökbálint, Budaörs és Budapest-Kelenföld állomásokon és megállóhelyeken áll  meg. Sok hely ugye? :) Nem panaszkodhatok, elvégre személyvonattal utazok... :P Csak hosszú. :) De ez van. :) Az út végig unalmasan telt, jött szembe egy V63-assal egy Rola a megszokott 1116/1047 helyett, más semmi... Tehervonatok térközre, mert az megy... Egyetlenegy érdekesség volt, mégpedig a Szárligetnél előzött, a bordó EUROCOM-os TRAXX mozdonnyal továbbított ORIENT-EXPRESS... Wow... Ezt is most láttam életemben először... :) Szalonfényes kocsik... Gyönyörűek... Gyilkosságot nem láttam rajta... :P :) Budapest-Kelenföldig gyorsítás-megállás, már megszoktam. :) Kelenföldre a menetrendben meghirdetett 15:25 helyett 30-kor érkeztünk meg, tehát 5 perc késéssel, ami betudható a győri 2 perces későn menesztés, illetve az Orient-Express miatt történő kitérőzéseknek.

Ki az Etele térre, vegyünk vonaljegyet. 270 HUF... Drága, de hát ez van, valahogy el kell jutnom Zuglóig. Gyors jegyvétel, majd irány a megálló. Sok utas, busz még nincs. Lefotózom a két 173E viszonylaton közlekedő ex-gyros7-es buszokat (direkt gyros ;) ) Kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

  az

 

 

 

Amúgy a bal oldali géppel mentünk. Sofőr hajtós volt, végre nem egy "traktoros". :) Szabadság híd után, amikor a busz ráhajt a villamossínekre, a busz akkora tempóval ment, hogy közel voltunk egy boruláshoz... :D Zssííír! ;) Ezért szeretem a gyors7-est! :D ;) Röpke 25 perc alatt át is értünk Dél-Budáról Pestre, "Zugló Vasútállomáson" szálltam le. Mikor odaérek, akkor ment el éppen a Latorca-Szamos IC... Buktam... Menetrendet nézem, 20 perc múlva jön a Hajdú IC. Nosza, veszek rá egy helyjegyet.

Padra leülök, rádióhallgatás, fejből kibámulás... Sláger Rádió, Hírek: "Helyreállt a vasúti közlekedés Albertirsa - Cegléd között" Tessék? Hogy mi miatt, arról csak útközben értesültem. V43 1370 vontatásával be is fut a Hajdú IC a Nyugati felől... 22-es kocsi, 75-ös hely... Áhh, már megint háttal utazok... De legalább ablak mellett... :P 75%-os kihasználtság, a vonaton utazott Dudu... :D Aki nem tudná, ki Dudu, hát ő:

http://www.dvsc.hu/Lapok/jatekosok_hu_d.aspx?ID=54&Source=/Pages/Jatekosok_hu.aspx

Kőbánya-Kispesten a szomszédos vágányon állt egy friss fővizsgás MÁV-Start-os By kocsi... LOL...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ferihegyen 2 leszálló utas, 5 felszálló... 120-as tempóval haladunk, a V43-as jól cibálja az 5 kocsit. Már a Danubius Rádiót hallgatom... :D Albertirsa előtt aztán megállunk, bejáraton megfognak... Igen... IC-t késettnek meg... MÁV... 10 percig álltunk kint, mellettünk haladtak a lovaskocsis öregek, röhögtek is, hogy "Itt áll egy InterSziti... Höhöhö..." :P 10 percnyi állás után hívó jelzéssel, 5 Km/h-ás sebességgel bejárunk az állomásra, ott is elidőztünk 10 percet. Ennek örültem, mert így már biztos, hogy visszakapom a helyjegy árát... ;) Aztán elindultunk helytelenben. 80-as tempóval haladunk, a másik vágányon áll egy tehervonat... Vonóerő: az ex-nyíregyházi V43 1105. Ceglédbercel-Cserő bejárati jelzőjének előjelzőjénél fogták meg. Haladunk tovább, Ceglédbercel-Cserőnél egy tehervonat vége kilóg a nyílt pályára... Nézem-nézem, mi lehet itt... Feltűnik a tehervonat mozdonya, V43 1065. A két vágány között meg a kicsi piros FMK 002... Széttörve... Hoppáré... Szegény pici gépezet úgy néz ki, elhalálozott... Sajnálom. :(

A balesetről bővebben: http://www.indohaz.hu/rovatok/hir/hnagyvasut/fmk002_080830/

És 2 saját kép, az első Debrecenből, a második Győrből... :(

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2. képen láthatjátok a méreteket... Semmi esélye nem volt...

Már 25 perces késéssel haladtunk, erről Cegléden szereztem tudomást. Vezért próbálta nyomni, de sokra nem ment. Szolnokig megtartottuk.

A bejegyzés elején már szóba került a vágányzár Szolnok-Szajol között. Most sincs ez másképp, szabad vágányra várunk. 10 percet időztünk el Szolnokon, közben az állomásépületnél kutyás rendőrök jelentek meg. Minket elmenesztettek, Szajolig haladunk nagy tempóval. Szajolnál állt bent egy záhonyi gyors, valamint Szajol Békéscsaba felőli bejáratán állt a Pannónia nemzetközi gyorsvonat, ami Bukaresttől Prágáig közlekedik. Jövőre IC lesz. Danubius Rádió híreit hallgatom: bombariadó a szolnoki vasútállomáson, egy vonatot sem fogadnak és engednek ki... Szerencsénk volt? :)

35-40 perces késésünk van, Debrecenig szabad a pálya. Nagyon nem tudok mit csinálni, hallgatom a Jáksó Hot 20-t a Danubiuson, és az ablakon bámulok ki. Néha-néha el is aludtam.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Püspökladánynál 1 percet időzünk, 20 leszálló utas, felszálló nincs. Hajdúszoboszlónál 15 leszálló utas, felszálló 1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Debrecenig továbbra is szabad a pálya, Hajtott a vezér. :) Szerencsére már vége van a jelfogó terem kigyulladása és a vezetékek pótlásának ideje miatt bekövetkezett késéseknek (De szépen megfogalmaztam! :D ). Debrecenbe megérkezünk 35 perces késéssel. Sok utas száll le, én gyors gyaloglással megcélzom a jegypénztárakat. 2 van nyitva, egyik nem akarja visszatéríteni a helyjegy árát, mert hogy a vonatunk a bombariadó miatt késett, az meg nem a MÁV hibájából történt... Holott már eleve 25 perc késésünk volt ceglédberceli baleset miatt, ami a MÁV hibájából következett be... :P Átálltam a másik pénztárhoz, az szó nélkül visszaváltotta...

Hazaértem, feldobtam magam egy 31-esre majd Csoki Színháztól egy 28-asra... Ajtón beestem, bevágódok a fürdőszobába, majd bedőltem az ágyba... 15 órás alvás következik... :)

Összeségében: kemény, fárasztó, hosszú túra volt, de megérte! ;)

 

Köszi, hogy elolvastad! :)

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://v63-019.blog.hu/api/trackback/id/tr28642250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Éviccci 2008.10.06. 06:11:48

Szia! Keresgéltem a neten és rátaláltam a blogodra. Nem kis örömet okozva nekem. Egyrészt, mert én sem Győri vagyok, és teljesen átérzem az utazás kínjait. Igaz én csak Törökszentmiklósról járok fel, de az is elég megterhelő sokszor. Jah, és azokkal a vonatokkal jöttél-mentél amivel én is szoktam. :)) Másrészt, Győr a szívem csücske lett, és örömmel olvastam a soraidat róla és az utadról. Tetszett az élménybeszámolód! És a képek!További szép napot!

V63-019 2008.10.06. 10:48:41

Szia Éviccci!

Örülök, hogy tetszett a beszámolóm. :) Igyekszek minél élményekkel telibb útleírásokat megírni. :) Majd várlak vissza, hogy azokat is kommenteld! ;)

V63-019

kiraly1990 2008.12.10. 19:52:38

Nagyon tetszett...:) Hangulatos volt még végigolvasni is. Nagyon jó..:) Én sokat utazok Debrecen-Nyugati között. általába 7óra8as Latorcával megyek fel aztán haza vagy rétköz vagy hajdu vagy valamelyik késődélutáni/kora esti IC-vel:) sajnálom a kis pirosat:(
Üdvözletem: Laci
süti beállítások módosítása