HTML

V63-019 blogja... Találó cím, ugye? :)

Hogy miről szól? Jó kérdés... Majd eldöntöm. :-)

Friss topikok

  • kiraly1990: Nagyon tetszett...:) Hangulatos volt még végigolvasni is. Nagyon jó..:) Én sokat utazok Debrecen-N... (2008.12.10. 19:52) 24 óra
  • Jani84: Ezek is nagyon klassz képek, de az a Simmering inkább Praterstern lehet, mert a Simmering középper... (2008.09.13. 23:13) Egykori császárvárosunk, Bécs (és az ÖBB :) )
  • Jani84: Hali Ádám!! Tényleg szépek ezek a képek, a Semmering főleg!! :) Ha van időd és kedved, nézz át a j... (2008.09.13. 22:56) ÖBB Sommerticket... 3 napon át... :)
  • V63-019: Köszönöm a pontosítást! :) (2008.05.19. 16:33) Jútúb...
  • HUnter27: Wien Westbahnhof 09:40 8 OEC 162 ÖBB EuroCity Transalpin Richtung: Basel SBB (2008.05.19. 16:02) Bemutatkozom... :P

ÖBB Sommerticket... 3 napon át... :)

2008.07.08. 14:21 V63-019

Kézcsók mindenkinek! :)

 

Elérkezett a várva várt pillanat, beszámolok hát erről a jóóó kis túráról. :)

2008. július 3. csütörtök

Péntek reggel a Keletiből 5:55-kor induló Dacia nemzetközi gyorssal kívántunk elhagyni Magyarisztánt, ám mivel Debrecen és Budapest nincs éjszakai vonat, ezért Co-driver barátunk felajánlotta, hogy náluk aludhassak, ezért ezúton is 1000 köszönet. :)

Tehát a Győrbe való utazásaim során gyakran igénybevett 6105. gyorssal utaztam a Nyugatiig. Annó azért szerettem utazni ezzel a vonattal, mert minimum 10 kocsiból állt, ám aznap csak 6 jutott. Szerencsére benne hagyták azt a 2 db 29-05-ös Bp kocsit, így legalább kényelmesen tudtam utazni, ha már a vonat mindenütt megállt... De most gondoljunk bele. Elindul a vonat Záhonyból 10:12-kor, és menetrend szerint Szolnokig minden állomáson és bokorban megáll... Szegény vezér... És szegény utasok... De van pofájuk GYORSVONAT-nak hívni, míg a Budapest - Győr között közlekedő gyorsvonatokat, amik viszonylag kevés helyen állnak meg, GYORSÍTOTT SZEMÉLYVONAT-nak hívni? MÁV-OVER...

Útközben csak egy érdekességet láttam, Püspökladány állomás hátsó vágányán várakozott Magyarország legújabb magánvasúti társaságának, az EUROCOM Zrt. saját TRAXX villamosmozdonya...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Más egyéb esemény ezen a napon nem történt, pontosan érkeztem meg a Nyugatiba, majd Tátráztunk egyet, majd TS-eztünk Co-driverrel. :D


2008. július 4. péntek

És hát elérkezett a várva várt nap. Koránkelés után felpattantunk a gyors 20-as buszra, ahonnan átbliccelve menetjegy váltássa mellett (:D) elbuszoztunk Keleti pályaudvarig. Gyönyörködtem az EC170-ben, mert még DB-kocsikból álló vonatot nemigen láttam életemben. Mondjuk nem is gondoltam volna, hogy fogok is ilyenben utazni, de nem sietem el a dolgot. :D Aztán megjött Götz mester is, ők ketten megvették a jegyüket Hegyeshalomig. Csatlakozott hozzánk Varga Zsolti barátunk is a túrához. :)

Dacia nemzetközi gyors, késik +10 percet Románia felől... Ez még olyan átlagos, de a Keletiben csak sikerült még +10 percet hozzádobni, így +20-szal indultunk. Kaller jön, mondja nekünk, hogy még véletlenül sem mehetünk ki az országból ezzel a vonattal, át kell szállni... Mondjuk neki, hogy csak Hegyesig megyünk, mert majd ott fogunk fotózni... persze-persze... :D Amúgy egyedül csak a MÁV-nál létezik ez a szabály, hogy egy vonatot nem lehet 2 menetjeggyel igénybevenni... És megint... MÁV... Győrben a +20 perces késéshez hozzácsaptak újabb +10 percet, biztber-problémák sokasága miatt... Végül +30 perces késéssel megérkeztünk Hegyeshalomba. MÁV-kaller figyelt minket egy darabig, aztán elindult hátrafelé, mi gyorsan visszapattantunk a Dacia-ra. Mikor a vonat át lett adva az osztrák kollégának, megnyugodtunk. :)

És hát innentől kezdődik csak igazán a túra: Welcome to Austria. :)

A +30 perces késést Bécsig nem sikerült ledolgozni a vezérnek, így sajnos buktuk a csatlakozást a TRANSALPIN EC vonattal... Egymás mellett haladt el a 2 vonat, szépen integettünk nekik... :P

Az Österreich Bundesbahn, avagy az Osztrák Szövetségi Vasutak dolgozói mindent megtesznek az utasokért, és így tud nyereségesen üzemelni. Példát vehetne a MÁV róla, ha akarna... No de több szó ne essen a MÁV-ról... :P Érkezéskor 2 ÖBB-s ember állt a peron végénél, és minden, a Dacia-ról leszálló utasnak adott 1-1 doboz almalevet, így kérve elnézésünket a késésért, amiről egyébként nem ők tehetnek. Nagyon kedves gesztus volt. :)

Elfotózgattunk egy órát Westbahnhof-on, akadt egy pár érdekesség, például:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Először úgy lett volna, hogy a 2. képen látható ICE motorvonattal megyünk el Linz Hbf.-ig, de túl sokan voltak rajta, ezért inkább maradtunk a 4 perccel később induló Stiegl-Express InterCity vonattal. Eme vonatunkat a Deutche Bahn 101 138-6 pályaszámú mozdonya továbbította. Welsig a pálya 200 Km/h-ás sebességre van tervezve, ezt a sebességet szépen el is értük. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Cirka másfél órás utazás, és Bódi Guszti Aranyeső c. mulatós számának jópárszor történő meghallgatása után futottunk be Linzbe. :D

Az állomás bent...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Csak ámulok...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

... és bámulok...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az állomásépület kívülről...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szavakba nem lehet önteni, egyszerűen csodálatos, hogy a sógoréknál mik találhatók, és ez még semmi! De mindent a maga idejében. :) Elindultunk megkeresni egy Hofer boltot. Az osztrákok Hofer boltjai nálunk az Aldik. :) Vettem 3 sört, egy Ottakingert, és 2 Bergköniget. Az Ottakinger az osztrákoknál a prolisör, a Bergkönig meg le volt árazva. :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Vásárlás után tujáztunk egy kicsit, 2 megállót tettünk meg, hogy visszajussunk a főpályaudvarra. Linz villamoshálózatain leginkább DÜWAG és ALSTOM gyártmányú gépek fordulnak elő. A képen látható ALSTOM szerelvény éppen a főpályaudvar felé igyekezett.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visszatértünk az egyik ALSTOM-szerelvénnyel az állomásra. Innen egy Regional-Express vonattal mentünk Selzthal állomásig. A vonatunk tolt ingaszerelvényként közlekedett, 3 darab CityShuttle kocsikból, 1 CityShuttle-vezérlőből, és a vonat végén levő 1142 586-5 pályaszámú villamosmozdonyból állt.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Festői tájakon haladtunk át, egyszerűen csodálatosak. :) De inkább beszéljenek a képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Selzthal állomásra dálután 4 körül érkeztünk meg. Az állomásépület régen épülhetett, de nagyon szépen rendbe volt rakva. Örülök neki, hogy Ausztriában nem lett az összes állomás űrközponttá átalakítva, mint Linz, vagy Innsbruck. Az Alpokban a kisebb állomásépületeket mindig igyekeznek úgy ápolni, hogy az a régi időket emlékeztesse. Selzthal állomás pont ilyen. :) A képen látható vonattal jöttünk Linztől. Hamarosan egy 60-as években gyártott, ma is közlekedő, ám lassan kikopó IC-motorvonattal, egy dupla 4010-essel utaztunk tovább Bischofshofen állomásig. Ez a vonal - mint ahogy látjátok - tele van ívekkel, így sikerült itt is egy pár szép képet készítenem. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Bischofshofen állomás is inkább hasonlít egy űrközponthoz, de még megmaradt az állomás kinézete. Itt a tervezett 10 perc helyett 20-at töltöttünk el, ugyanis késett a Salzburgból jövő AGRAM EC, ami továbbközlekedett egészen Zágrábig. Az AGRAM 5 kocsiból állt, 4 horvát és egy szlovén kocsiból. A kocsi teljesen jó állapotban volt, csak az alattunk levő forgóvázból hallottunk néha fura hangokat... :P :D Egy hátránya volt a vonatnak, hogy nem lehetett lehúzni az ablakokat, így nem tudtam olyan jó képeket készíteni a gyönyörű tájról, de azért megosztom veletek. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Villachig egy 1142-es húzta a szerelvényünket, onnan a 1216 144-es pályaszámú 3 áramneműs Taurussal mentünk tovább a szlovén határállomásig, Jesenicéig. A két ország közötti határt egy közel 10 Km-es alagút jelentette. Amint átértünk a túloldalra, a táj is megváltozott. Noha Szlovénia volt az első ország, ami kiszakadt az egykori Jugoszláviából, még azért lehetett látni, hogy eme terület is a Balkán részét képezte. Mindenesetre örülök, hogy itt is lehettem, mert így már elmondhatom magamról, hogy jártam Magyarország mind a 7 szomszédos országában. :) Íme egy pár kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jesenicéből a 21:55-kor induló D414. számú vonattal mentünk tovább. A vonat 5 kocsiból állt, 2 horvát hálóból, 1 szerb termes kocsiból, valamint 2 szlovén fülkés kocsiból. Legnagyobb bánatunkra az utolsó 2 szlovén kocsit lekapcsolták, és csak 3 kocsi ment tovább Ausztria felé. Mivel hálókocsiba nem ülhetünk, kénytelenek voltunk beülni a termesbe a szerbek közé. Villachban a kocsi kap még 2 osztrák kocsit, ezért addig nem aludtunk el. Villachban leugrott Götz mester, és megkereste a vonatunkhoz kapcsolni kívánt 2 kocsit. Meg is lett, az 1. vágányon állt ott 1 osztrák fekvőhelyes és 1 osztrák fülkés kocsi. Sikerült egy fülkét találni, ahol egy ember tartózkodott, vele beszéltük meg, hogy akkor mi ott aludnánk. Belement. :D Elfoglaltuk a fülkét, és akkor kezdődhetett a lábszaggal tarkított nyomorgás-party. :D Szegény ember mellettem ült, egy percet se aludt, inkább laptopozott. Kicsit nehezen, de sikerült elaludni.... :D


2008. július 5. szombat

Útitársunk Wörglben leszállt, így lett egy üres fülkénk. Pillanatok alatt átalakítottuk az ülőhelyeket ágyakká, ablakot lehúztuk, így már a lábszag sem volt zavaró, és aludtunk reggel 6-ig. :D Picit még nyomorogtunk, de az már tűrhető volt. 6 előtt pár perccel ébresztett a kaller, hogy hamarosan Feldkirchbe érkezünk. Kimentem meglátogatni a WC-t, akkor fedeztem fel valamit: autósszállító kocsikat viszünk! :D Durva volt, főleg, hogy még nem láttam 160-nal vontatható teherkocsit... :P Feldkirchen lefotóztam a szerb rettenetet, amiben végül szerencsére nem aludtunk. :P

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Felszálltunk egy Regional-Expressre. Úgy tudtam, hogy Bregenzbe megyünk, de útközben kaptam egy SMS-t, hogy átálltam a német T-Mobile hálózatára. Mondom "Mivan?", és még ők néztek hülyének, hogy nem tudom, hogy hová megyünk... :D Úgyhogy hát irány Németország, Lindau! :D Egész jó... Tegnap este még Szlovéniában voltam, ma meg már Németföldön... Jó! :) Nagyon jó! :D Sőt! Így a legjobb! :D Lindau a Bodeni-tóba nyúló kis félszigeten helyezkedik el. Közel van 3 országhoz, Ausztriához, Svájchoz, és Lichtensteinhez. Nagyon szép és nagyon gazdag kis városról van szó. Nézzétek csak a képeket. :) A Bodeni-tó partján találtunk egy távcsövet, ami elvileg 1 €-val működik, de gyakorlatilag elég a 10 forintos is. :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Reggel 8 óra volt, ennek ellenére egy embert se láttunk az utcán, mint ahogy az utolsó képen is láthatjátok. Letelepedtünk egy játszótérnél, és megreggeliztünk. De hogyan? :D Magyarosan! :D Míg a képek készültek, alattuk szólt a mulatós ezerrel. :D Magyarok vagyunk, nem turisták! :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Magunk kiszórakozása után elindultunk vissza az állomásra. Talent motorvonattal utaztunk vissza Ausztriába, Bregenzbe. Ott boltot kerestünk, és találtunk egy EuroSpart. 1,5 literes ásványvíz, 0,30 €. Megérte. Visszagyalogoltunk az állomásra. Túl sok ember várakozott a peronon, és mivel egy Talent ment ki Lindauba, ezért garantált volt a hering-party. Így vártunk 30 percet a következőre. Nem bántuk meg, mert jött egy csaj, aki Milka-csokit osztogatott ("Héllaú!" - Co-driver :D). A következő Talenttal visszamentünk Feldkirchbe, ahol felszálltunk az első nap lekésett TRANSALPIN EC párjáról. A cirka 16 kocsiból álló vonatot 1016 023 hozta, ami a Kyotoi egyezményt reklámozza. A Transalpinnal Innsbruckig utaztunk, közel 160 Km/h-ás sebességgel. Időközben kaptunk segítséget is az Alpokban egy 1142-es személyében. Útközben is akadt látnivaló, bőven.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Megérkeztünk Innsbruckba. A pályaudvar a linzinél meg jobban hasonlít egy NASA-központra. :) Benéztünk a belvárosba, ahol lefotóztunk egy pár érdekességet, mint például:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Innsbruckból a következő úticél a németországi Mittenwald volt. A szerelvényünk egy DB 111-es sorozatú villamosmozdonyból, 1 vezérlőkocsiból, és 3 silberlingi személykocsiból áll. Belül teljesen úgy néztek ki, mint valamilyen modernizált Bhv-ülésekkel ellátott halberstadti kocsi. :) Kényelmesek voltak. A vonat München Hauptbahnhofig közlekedett.

Többiek szerint ez a legszebb vonal. Szerintem nem. A táj olyan, mint Ausztria más részén, csak a vonalnak annyi a különlegessége, hogy magasan vezet, és van rajta egy pár szép műtárgy. Azért mutatok egy pár képet róla is. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Mittenwald, Németország. Őszintén szólva, én másra számítottam. Úgy gondoltam, hogy Németország sokkal fejlettebb, mint Ausztria. De szerintem nem így van. Félreértés ne essék, nem kell balkáni állapotokra gondolni, ez a kisváros is gyönyörű, csak valahogy én másra számítottam. Képek láttán tuti, hogy hülyének fogtok nézni, dehát ez van. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Első képet nézve, akárhogy is próbálom, mégis arra a hármasfogatra irányul ott a jobb oldalon. :D Hogy mit tolnak? :D Ezt:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1 €-val működik, de asszem működik ez is 10 forintossal. :D És legalább nem kell cipekedni. :D

Mittenwald után visszatértünk Innsbruckba. A vonatunk München felől késett 5 percet, így veszélybe került az átszállás Brennero felé. Szerencsénkre a Németországból érkező Allegro Paganini EC késett 15 percet a Kufsteini pályafelújítási munkálatok miatt, így gond nem volt. Vonatunk megérkezett egy 1116-ossal. Befoglaltuk az egyik olasz kocsiban egy fülkét, aztán ettünk. Meg mulatóst hallgattunk, természetesen. :D

Olaszországban már voltam korábban, tehát tudtam, hogy milyen népség. Lusta, egymással kiabáló, temperamentumos emberek. Most sem hazudtolták meg magukat. :) Vasút szempontjából a lustaság ott mutatkozik meg, hogy az olasz dízel tolatómozdony átgurítja Ausztriába, aztán hagyja gurulni. Pedig ebből már volt egyszer probléma, lásd 1116 062 esete... :P Meg a menesztés is... Jujj... egy zöld kendő legyintésével történik... No Comment! :P Képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

19:45 környékén megérkezett Verona felől a GARDA EC, amivel visszamentünk Innsbruckba. Az egyik kocsiban megrohamoztuk a konnektorokat, mert mindegyikőnknek lemerülni próbált valamilye. :) Útközben összeismerkedtünk 2 innsbrucki csajjal. A csajokat tiszteletbeli magyarokká avattuk, akik meghúzták a szilva-HP-t. :D Aranyosak voltak, kár, hogy hamar elrepült az idő. Mindenesetre kép készült a csajokkal, a képért 1000 köszönet Co-driver mesternek. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innsbrucktól az OEC 568. számú InterCityvel mentünk el Langen am Arlberg "megállóhelyig" A "megállóhely" kongott az ürességtől, nem csoda, ugyanis egyrészt, mert este 10 óra volt, másrészt meg csak télen van hatalmas forgalma a közelben elhelyezkedő síparadicsom miatt. Itt is volt lift, de ez most nem működött. :) A WC meg 10/10 pontos volt... :D Lehet e-mailt küldeni az állomásról is, de a többiek elmondása szerint, 3 éve nem érnek célba az onnan elküldött levelek. Igazuk is van, mert tényleg nem kapott tesóm levelet tőlem. :D Akkor egy pár kép Langen am Arlbergről:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Innen a következő úticél ismét Wien Westbahnhof, ahová a Hollywood Megaplex Kino EuroNight vonattal utazunk. Ismét alvás következik. Forda szerint a vonat 2 db fülkés 2. osztályú kocsiból, és 6 db háló-, illetve fekvőhelyes kocsiból áll. Vonóerőt 2 Taurus biztosítja, az egyiket elfelejtettem, a másik pedig 1116 016 volt. :) A 2 darab fülkés kocsi tele volt, illetve Innsbrucktól volt lefoglalva. Szerencsénkre volt még egy kocsi a vonatba sorozva, egy Metropolitan 2. osztályú termes kocsi. Volt 4*2 ülőhelyünk, amit magyarosan befoglaltunk. Nyugodt(abb)an lehet termes kocsiban aludni, Ausztriában jobb a közbiztonság, mint itthon. Itt is látszott, hogy nem Magyarországon vagyunk, a jegyvizsgáló ugyan felébresztett minket olyan éjjel 1 körül, de nem úgy, mint itthon, hangos kiabálások közepette. Nyugodtan, kultúráltan, egyszer gyengén megrázva ébresztett. Nem haragudhatunk a jegyvizsgálóra a felébresztés miatt, ő csupán csak a munkáját végzi. Bécsbe reggel fél 8-ra érünk, úgyhogy még messze van a vége. Eme Metropolitan kocsik teljesen korrektek, éjszakai vonatba tökéletesek, szerintem. Én speciel, teljesen nyugodtan tudtam aludni, annak ellenére, hogy a vonat kb. 90%-os kihasználtsággal közlekedett.


2008. július 6. vasárnap

Valamikor 6 óra környékén ébredtem fel. Már jóval túl voltunk Linzen. Ismét közel 200 Km/h-ás sebességgel hasítottuk a szelet. Késésünk nem volt, ám a vonaton tömeg annál inkább. Innsbruckban jópáran csatlakoztak a vonathoz. Úgy tűnik, itt divat az éjszakai vonatozás. Itthon is megvalósítható lehetne, de akkor minden kocsiba 1 rendőrt kellene állítani...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Bécsbe fél 8-ra, pontosan érkeztünk. Volt itt 30 percünk, addig lefotóztuk az A1 nevű osztrák mobilszolgáltatót reklámozó Taurust, valamint a Pozsonyon át Kassáig közlekedő InterCity-vonatot, amit az utoljára legyártott Sisi vitt el. Következő vonatunk a Lehár Ferenc EuroCity volt, aminek célállomása Budapest-Keleti pályaudvar. Nem, még nem megyünk haza, csupán csak a 11 Km-rel arrébb levő Wien Meidling állomásig utazunk. :) Wien Meidlingtől a következő úticél Wiener Neustadt, más néven Bécsújhely. :) Szlovák B kocsiban ülve tettük meg ezt a kb. 40 Km-es távot. Götz és Co-driver mesterek elmentek meglátogatni az étkezőkocsit, addig én gyönyörködtem a vonalban. Már amennyire lehet egy alföldi pályán. :P :) Stabil 140-es pálya, a kocsi futása teljesen jó volt. A kaller megint csak rendes volt, rossz kallerral Ausztriában nem is találkozhatunk. :) Pár kép...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wiener Neustadttól ErlebnisZug-gal mentünk tovább, ami valójában egy nosztalgiakocsikból álló vonat. Sötétolajzöldre lekent Schilleren-kocsikból és 1 nosztalgia étekzőkocsiból állt a szerelvény, a vonóerőt pedig egy 1141-es villamosmozdony biztosította.

A Semmering... Ausztria talán egyik legcsodálatosabb vonala... Tele viaduktokkal és alagutakkal... Nálam ez a vonal viszi a pálmát. :) Most csöndben maradok, beszéljenek a képek... Nézzétek csak...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na milyen volt? :) Ugye, hogy gyönyörű! :) Simán! :D Az utolsó képen látszik, hogy meddig utaztunk, ez pedig Mürzzuschlag volt. Itt aztán ért minket egy sokk... Ezt akartuk mi elkerülni, de nem sikerült... :P De ti se maradjatok ki belőle... :D

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

MÁV... :P Az osztrákok az egyik szerelvényt beforgatták egy Wien Westbahnhof - Villach Hbf. InterCitybe. Ha valaki tudja, hogy ez melyik Wien-Budapest EC szerelvénye, az írja már meg. :D

Időközben Zsolti barátunk kivált, és elindult a MÁV-os kocsikból álló IC-vonattal Graz felé, hogy egy még általa be nem járt mellékvonalat bejárjon. :)

A bécsi S-Bahn-hálózatban közlekedő 4020-as motorvonattal mentünk el Payerbach-Reichenau állomásig. Ennek az állomásnak is megmaradt a régi hangulata. :) Az állomás mellett egy kis szabadtéri múzeum is található, ahol régi járművek vannak kiállítva. Ezen állomáson 1 órát töltöttünk el. Egy pár kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Visszaindultunk Wiener Neustadtba, ugyanazzal a nosztalgia-szerelvénnyel, amivel mentünk. Már látszott rajtunk, hogy fáradunk, egy párszor el is bóbiskoltunk. :) Wiener Neustadtba pontosan érkeztünk, átszálltunk egy EUREGIO-ra, ami Grazba közlekedett tovább. Pontosabban Sopron - Szombathely - Szentgotthárd útirányon át. Igen... Megyünk haza! :D Wiener Neustadton ott állt egy MÁV-os WSPz kocsi, ami a hétvégén Puchbergbe közlekedő vonat egyetlen kocsija. Még egy pár utolsó kép innen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Hát akkor... Irány Magyarisztán... A határhoz kozeledve egyre jobban látszódott, hogy közeledünk haza... Sárgult a fű, mindenféle gaz burjánzott... Pér kép innen is:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Utolsó képen az utolsó osztrák állomás látható. Utas nincsen, a peronon egyedül csak a GySEV-es kocsivizsgáló van. Magyar szavakat tőle viszont jó volt hallani. :)

Fenti állomás elhagyása után egy pár méterrel van a határvonal. Rögtön utána egy MÁV-szabványos vasúti átjárón haladtunk át... Újra itthon...

Sopronba pontosan érkeztünk meg, egyből elindultunk jegyet venni. Pechünkre pont aznap ért véget a soproni VOLT-Fesztival, az ISIS InterCityre már nem volt helyjegy, így én buktam Keletitől a Tisza nemzetközi gyorsvonatot. A 14:35-kor induló gyorssal mentünk el Győrig, ahol Götz mesterék még tudtak venni az IKVA-ISIS InterCityre egy hejyjegyet, én inkább nem kockáztattam, és inkább vettem egy helyjegyet a 19:20-kor, Budapest-Nyugati pu.-ról induló CÍVIS InterCityre. Győrben látszott, hogy a MÁV-nál vagyunk, a Celldömölk felől pontosan érkező, majd a soproni gyorsvonattal összezáró, Budapest-Keleti pu.-ig közlekedő gyorsvonatot a menetrendeben leírt 16:31 helyett 16:54-kor menesztették el, majd Győrszentivánon újabb +10 percet hozzáverve, Budapest-Keleti pu.-ra a tervezett 18:18 helyett 18:50-kor érkeztünk meg... Üdvözöljük Magyarországon... Köszi MÁV... 73-as busszal áthajtottunk Zuglóig, onnan meg IC-vel Debrecen. Itt már rendkívűli esemény szerencsére nem történt.

 

Összegezve: 3 csodálatos napot sikerült eltöltenem a sógoréknál. A kezdés és a befejezés a MÁV részéről ugyan csúnyán sikerült, ennek ellenére nem hagyom, hogy erre emlékezzek életem talán eddigi legjobb kalandjáról. :)

Végül egy kis statisztika:

Ausztriában megtett távolságok összesen: 2942 Km

Vonatozással eltöltött órák száma: ~57 óra

Átszállások száma: 24

Útvonal: ...Hegyeshalom - Wien Westbahnhof - Linz - Selzthal - Bischofshofen - Jesenice (Szlovénia) - Villach - Feldkirch - Lindau (Németország) - Bregenz - Feldkirch - Innsbruck - Mittenwald (Németország) - Innsbruck - Brennero (Olaszország) - Innsbruck - Langem am Arlberg - Wien Westbahnhof - Wien Meidling - Wiener Neustadt - Mürzzuschlag - Wiener Neustadt - Sopron...

Köszönetnyilvánítás

Köszönettel tartozom:

- a MÁV-Start Zrt. debreceni menetjegyiroda munkatársának a Sommerticket helyes és szép kitöltéséért. :)

- Az Österreich Bundesbahn, avagy az Osztrák Szövetségi Vasutak valamennyi dolgozójának, amiért azért (is) dolgoztak, hogy 3 szép napot tudjak országukban eltölteni. :)

- Götz mesternek, amiért tudott németül, így túl sok gondunk nem akadt. :)

- Varga Zsolti barátunknak, amiért jól elkalauzolt engem Ausztriában. :)

- és végül, de nem utolsó sorban, ezúton is köszönetet mondannék Co-driver barátomnak, amiért elszállásolt, és "kiráncigált" engem Debrecenből, hogy világot lássak. :) Kösz haver! ;) :)

- Valamint köszönöm neked is, hogy elolvastad! :)

Augusztusban ismét megyünk! ;) Auf Wiedersehen!

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://v63-019.blog.hu/api/trackback/id/tr6558841

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gergő (Achmed) Alaksa Szélsőjobb 2008.07.09. 23:03:39

Gratulálok!
Nagyon jó útleírás, komolyan mondom, kedvet kaptam egy ilyen úthoz!
Köszi hogy megosztottad, a Götznek (Szputnyiknak) köszönöm hogy elküldte nekem a linket.
Komolyan, élmény volt olvasni!

V63-019 2008.07.09. 23:05:34

Örülök, hogy tetszik! :)

Gergő (Achmed) Alaksa Szélsőjobb 2008.07.09. 23:06:09

Ja!
És a képek is nagyon szépek!

Jani84 2008.09.13. 22:56:36

Hali Ádám!! Tényleg szépek ezek a képek, a Semmering főleg!! :) Ha van időd és kedved, nézz át a jani84.blog.hu-ra is!! A bécsi és a pozsonyi cucc már fenn van de hamarosan fent lesz az augusztus végi csehországi cucc is!! Várom a blogomon a kommentedet!!
süti beállítások módosítása