HTML

V63-019 blogja... Találó cím, ugye? :)

Hogy miről szól? Jó kérdés... Majd eldöntöm. :-)

Friss topikok

  • kiraly1990: Nagyon tetszett...:) Hangulatos volt még végigolvasni is. Nagyon jó..:) Én sokat utazok Debrecen-N... (2008.12.10. 19:52) 24 óra
  • Jani84: Ezek is nagyon klassz képek, de az a Simmering inkább Praterstern lehet, mert a Simmering középper... (2008.09.13. 23:13) Egykori császárvárosunk, Bécs (és az ÖBB :) )
  • Jani84: Hali Ádám!! Tényleg szépek ezek a képek, a Semmering főleg!! :) Ha van időd és kedved, nézz át a j... (2008.09.13. 22:56) ÖBB Sommerticket... 3 napon át... :)
  • V63-019: Köszönöm a pontosítást! :) (2008.05.19. 16:33) Jútúb...
  • HUnter27: Wien Westbahnhof 09:40 8 OEC 162 ÖBB EuroCity Transalpin Richtung: Basel SBB (2008.05.19. 16:02) Bemutatkozom... :P

Senki földjén...

2008.05.18. 14:34 V63-019

Üdv!

2008. május 17-én hajnalban útnak indultam Győrből, hogy megnézzek 2 határt. Ezek a magyar-osztrák és magyar-szlovák határok.

Szombaton reggel 6-kor indultam el az albérletemből a túrára. A 7:43-as EUREGIO nemzetközi személyvonattal utaztam Hegyeshalomig. 6:30-kor már a jegyet is megvettem, tehát rendelkezésemre állt több, mint egy óra. Na vajon mivel tölthetné el ezt az időt egy vasútbarát? :P Elő a fényképezőkkel!


























Első áldozatunk a képen látható 5341 009-8 pályaszámú FLIRT volt. Szép, dizájnos, új, tiszta... Vajon meddig lesz így? A vonat Budapest Déli pu.-ra közlekedik.


























Üvegszilánkok a földön... Éjszaka jó buli lehetett... Valószínűleg a mögöttem levő hídról dobhatták le... Szerencse, hogy éjszaka volt, így nem volt utas... :/












































Megérkezett Hegyeshalomból az ARRABONA InterCity. Nekem kifejezetten tetszenek ezek a motorvonatok, sajnálom, hogy csak 3 szerelvény jár belőlük az országban...


























A győri fűtőház. Sajnos amióta elvitték innen a győri V43-asokat, azóta gyakori ez a látvány...
























DACIA nemzetközi gyorsvonat. El nem tudom képzelni, hogy hogy lehet ilyen a Bolgár Államvasút, hogy az egyik legszakadtabb, legösszefirkáltabb hálókocsiját küldi el Bécsbe... Nagy gondok vannak ott is...


























Hegyeshalomig ezzel a régi, de annál kényelmesebb osztrák Schilleren kocsival utaztam. Ezek a kocsik is megvannak már 30 évesek, de bírják a 140 Km/h-ás sebességet... Bezzeg a Bhv-k... :P


























A határhoz közeledve egyre több szélerőművel találkozhatunk. Magyarországra a szél az Alpok és a Tátra között jön be, ezért itt ki is vannak "használva" ezek az erőművek.












































Ez pedig már Hegyeshalom. Az 5342 009-7 pályaszámú Talent motorvonat Rajka felől érkezett, és továbbközlekedik Győrig. Már csak a forgalmista-kisasszonyra várnak. :)


























A hegyeshalmi vasútállomás és a határőrség közös épülete. Utóbbi már nincs itt, úgyhogy nem egy forgalmas épület manapság.


























Ez pedig már Hegyeshalom-rendező. A hétvégére való tekintettel kevés tehervonat van most, amúgy általában tele szokott lenni.


























Az Osztrák Szövetségi Vasutak (Österreich Bundes Bahn) 1116 097-5 pályaszámú Taurus mozdonya. Ezt utálom a Taurusban... Akárhonnan fotózom, mindig becsillan az eleje... :P :)


























Hegyeshalom-rendező tartaléka ma az M44 040 pályaszámú mozdony.


























Szerintetek is el van ez hajolva, ugye? :D


























V63 009 egy "gazdaságos tehervonattal"... Mindegy, örüljünk annak, hogy egyáltalán visz valamit...


























Ez a 16 darab, Nyugat-Németországban gyártott Silberlingi személykocsi a DB (Deutche Bahn - Német Vasutak) kötelékében szolgált, ám, mint manapság minden, ők is kiöregedtek. Az Iráni Államvasút viszont úgy döntött, hogy vesz ezekből a személykocsikból. Ezek a személykocsik Szerbián, Bulgárián és Törökországon át érnek el Iránba, hogy ott "új életet kezdhessenek".



























Ez a Bombardier által legyártott TRAXX mozdony is a rendezőben álldogált. A gép a Rail4Chem magánvasút tulajdonában áll.


























Ez a 411-es Truman gőzös se fog már járni...


























Az egykor szebb napokat látott hegyeshalmi fűtőház...


























V43 1098, az egykori szombathelyi, ma már szegedi mozdony.


























De jó lett volna ezt az iránytáblát elhozni... :P Iránban sok hasznát nem tudják venni! :D


























És akkor jöjjön az, amiért valójában jöttünk. Irány a határ! :)


























Az utolsó 2 Km-nyi magyar vaspálya. Itt már magyar mozdonyvezető se jár, a személyzet-csere Hegyeshalomban történik.


























Minden út Bécsbe vezet? :)


























És a határ! Félreértések elkerülése érdekében: Ez az 1-es főút határátkelőhelye. Az M1-es autópálya határátkelőhelye balra van 100 méterrel...


























... itt!


























És igen... Üdvözöljük Ausztriában! :)


























Visszamenjek?? :P


























Első út sikeresen teljesítve, erre inni kell! :D


























Jutalomból visszagyalogolhatok az állomásra... :P Sebaj! Útközben is vannak ám érdekességek! ;)


























Noha én Mercedes-Benz Actros - fan vagyok, azért egész jól néz ki ez a SCANIA is. ;)


























Hegyeshalom, vasútállomás melletti buszmegálló... :D


























SEMMELWEIS IGNÁC EuroCity vonat indul hamarosan Budapest-Keleti pu. felé...


























CSÁRDÁS EuroCity vonat indul Wien Westbahnhof-ra...

























Ez pedig már Rajka. Pontosan beértünk. Ezzzazzzzzz! ;)

























Együttállás... Az állomási tartalék és a hamarosan Győrbe induló Talent.


























Induljunk a határra! Hatalmas robajra figyeltem fel, hátranéztem, és ez a látvány fogadott. A magyar Convoy! ;) Nagyon szép volt a hanghatás, kár, hogy nem lehet a képekhez csatolni. :)


























A fák már Szlovákiához tartoznak...


























És a határállomás. Látszik, hogy Schengen után csapot-papot itt hagytak...


























A közúti átlépővel párhuzamosan fut a vasúti átlépő is.


























Ez is a szocializmusból maradt ránk...












































És a határkő. Még a magyar oldalon állok! :)


























Bal oldal: Magyarország, jobb oldal: Szlovákia. :)


























Immáron Szlovákiában... :)

























Visszamenjek?? :P Ööö... Inkább igen! :P


























Mire lehet használni egy határkövet? :)


























Ez pedig már megint a rajkai vasútállomás. Van egy olyan érzésem, hogy ezt a táblát rendszerváltás óta nem cserélték le... :P


























És íme a számomra csúnya mozdony, a Laminátka. Förtelmes... :P


























Ez pedig már az én vonatom, ami visszavisz Győrbe. Nagyon szép nap volt a mai, egyszer még el fogok jönni, az biztos. :) Köszi, hogy megnézted! ;)

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://v63-019.blog.hu/api/trackback/id/tr15475335

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dAe 2008.05.18. 15:27:33

nembaj Ádám,mi így is szeretünk! ;-)

V63-019 2008.05.18. 15:44:03

Köööööszööööööönöööööööööööömmmmmm! :P:P:P

Ákibard! 2008.05.18. 15:46:48

Látom, jó utaztál :) Csak az volt az út célja, hogy átlépd a határt? :D :D

V63-019 2008.05.18. 18:32:57

Akármennyire is hülyén hangzik, de igen. :D

HUnter27 2008.05.18. 18:40:35

FRANKO!:) Csak így tovább!:) Jó kis túra lehetett!:)

V63-019 2008.05.18. 18:50:51

Köszönöm szépen! Lesz még ide egy túra, a hármashatárjelhez el kellene nézni, de oda már csak kerékpárral. :)
süti beállítások módosítása