2008. május 17-én hajnalban útnak indultam Győrből, hogy megnézzek 2 határt. Ezek a magyar-osztrák és magyar-szlovák határok.
Szombaton reggel 6-kor indultam el az albérletemből a túrára. A 7:43-as EUREGIO nemzetközi személyvonattal utaztam Hegyeshalomig. 6:30-kor már a jegyet is megvettem, tehát rendelkezésemre állt több, mint egy óra. Na vajon mivel tölthetné el ezt az időt egy vasútbarát? :P Elő a fényképezőkkel!
Első áldozatunk a képen látható 5341 009-8 pályaszámú FLIRT volt. Szép, dizájnos, új, tiszta... Vajon meddig lesz így? A vonat Budapest Déli pu.-ra közlekedik.
Üvegszilánkok a földön... Éjszaka jó buli lehetett... Valószínűleg a mögöttem levő hídról dobhatták le... Szerencse, hogy éjszaka volt, így nem volt utas... :/
Megérkezett Hegyeshalomból az ARRABONA InterCity. Nekem kifejezetten tetszenek ezek a motorvonatok, sajnálom, hogy csak 3 szerelvény jár belőlük az országban...
A győri fűtőház. Sajnos amióta elvitték innen a győri V43-asokat, azóta gyakori ez a látvány...
DACIA nemzetközi gyorsvonat. El nem tudom képzelni, hogy hogy lehet ilyen a Bolgár Államvasút, hogy az egyik legszakadtabb, legösszefirkáltabb hálókocsiját küldi el Bécsbe... Nagy gondok vannak ott is...
Hegyeshalomig ezzel a régi, de annál kényelmesebb osztrák Schilleren kocsival utaztam. Ezek a kocsik is megvannak már 30 évesek, de bírják a 140 Km/h-ás sebességet... Bezzeg a Bhv-k... :P
A határhoz közeledve egyre több szélerőművel találkozhatunk. Magyarországra a szél az Alpok és a Tátra között jön be, ezért itt ki is vannak "használva" ezek az erőművek.
Ez pedig már Hegyeshalom. Az 5342 009-7 pályaszámú Talent motorvonat Rajka felől érkezett, és továbbközlekedik Győrig. Már csak a forgalmista-kisasszonyra várnak. :)
A hegyeshalmi vasútállomás és a határőrség közös épülete. Utóbbi már nincs itt, úgyhogy nem egy forgalmas épület manapság.
Ez pedig már Hegyeshalom-rendező. A hétvégére való tekintettel kevés tehervonat van most, amúgy általában tele szokott lenni.
Az Osztrák Szövetségi Vasutak (Österreich Bundes Bahn) 1116 097-5 pályaszámú Taurus mozdonya. Ezt utálom a Taurusban... Akárhonnan fotózom, mindig becsillan az eleje... :P :)
Hegyeshalom-rendező tartaléka ma az M44 040 pályaszámú mozdony.
Szerintetek is el van ez hajolva, ugye? :D
V63 009 egy "gazdaságos tehervonattal"... Mindegy, örüljünk annak, hogy egyáltalán visz valamit...
Ez a 16 darab, Nyugat-Németországban gyártott Silberlingi személykocsi a DB (Deutche Bahn - Német Vasutak) kötelékében szolgált, ám, mint manapság minden, ők is kiöregedtek. Az Iráni Államvasút viszont úgy döntött, hogy vesz ezekből a személykocsikból. Ezek a személykocsik Szerbián, Bulgárián és Törökországon át érnek el Iránba, hogy ott "új életet kezdhessenek".
Ez a Bombardier által legyártott TRAXX mozdony is a rendezőben álldogált. A gép a Rail4Chem magánvasút tulajdonában áll.
Ez a 411-es Truman gőzös se fog már járni...
Az egykor szebb napokat látott hegyeshalmi fűtőház...
V43 1098, az egykori szombathelyi, ma már szegedi mozdony.
De jó lett volna ezt az iránytáblát elhozni... :P Iránban sok hasznát nem tudják venni! :D
És akkor jöjjön az, amiért valójában jöttünk. Irány a határ! :)
Az utolsó 2 Km-nyi magyar vaspálya. Itt már magyar mozdonyvezető se jár, a személyzet-csere Hegyeshalomban történik.
Minden út Bécsbe vezet? :)
És a határ! Félreértések elkerülése érdekében: Ez az 1-es főút határátkelőhelye. Az M1-es autópálya határátkelőhelye balra van 100 méterrel...
... itt!
És igen... Üdvözöljük Ausztriában! :)
Visszamenjek?? :P
Első út sikeresen teljesítve, erre inni kell! :D
Jutalomból visszagyalogolhatok az állomásra... :P Sebaj! Útközben is vannak ám érdekességek! ;)
Noha én Mercedes-Benz Actros - fan vagyok, azért egész jól néz ki ez a SCANIA is. ;)
Hegyeshalom, vasútállomás melletti buszmegálló... :D
SEMMELWEIS IGNÁC EuroCity vonat indul hamarosan Budapest-Keleti pu. felé...
CSÁRDÁS EuroCity vonat indul Wien Westbahnhof-ra...
Ez pedig már Rajka. Pontosan beértünk. Ezzzazzzzzz! ;)
Együttállás... Az állomási tartalék és a hamarosan Győrbe induló Talent.
Induljunk a határra! Hatalmas robajra figyeltem fel, hátranéztem, és ez a látvány fogadott. A magyar Convoy! ;) Nagyon szép volt a hanghatás, kár, hogy nem lehet a képekhez csatolni. :)
A fák már Szlovákiához tartoznak...
És a határállomás. Látszik, hogy Schengen után csapot-papot itt hagytak...
A közúti átlépővel párhuzamosan fut a vasúti átlépő is.
Ez is a szocializmusból maradt ránk...
És a határkő. Még a magyar oldalon állok! :)
Bal oldal: Magyarország, jobb oldal: Szlovákia. :)
Immáron Szlovákiában... :)
Visszamenjek?? :P Ööö... Inkább igen! :P
Mire lehet használni egy határkövet? :)
Ez pedig már megint a rajkai vasútállomás. Van egy olyan érzésem, hogy ezt a táblát rendszerváltás óta nem cserélték le... :P
És íme a számomra csúnya mozdony, a Laminátka. Förtelmes... :P
Ez pedig már az én vonatom, ami visszavisz Győrbe. Nagyon szép nap volt a mai, egyszer még el fogok jönni, az biztos. :) Köszi, hogy megnézted! ;)